Σοφία Μαυροειδή-Παπαδάκη - ποίημα: "Ιδιαίτερο μάθημα" - (1934) - ΠΟΙΗΣΗ - ΜΝΗΜΟΤΕΧΝΕΙΟΝ

 

[ Το ποίημα της Σοφίας Μαυροειδή-Παπαδάκη 

"Ιδιαίτερο μάθημα"

προέρχεται από την ποιητική συλλογή της: 

" 'Ωρες Αγάπης", εκδ. Φλάμμα, Αθήνα, 1934. 

Είναι σονέττο σε ιαμβικό εντεκασύλλαβο. 

Το ποίημα σε πολυτονικό. 

Εδώ μεταγραφή σε μονοτονικό ελλείψει πολυτονικής γραμματοσειράς] 



Σοφία Μαυροειδή-Παπαδάκη

ποίημα: « Ιδιαίτερο μάθημα »   (1934)

 

         « Ιδιαίτερο μάθημα »

 

Με το μάθημα τούτο, τη φτωχή μου τη ζήση

— δραχμές χίλιες μου δίναν— είχα πια εξασφαλίσει.

Στο φαϊ μου οχτακόσες — μια ζωή μετρημένη

— για το νοίκι διακόσες— καμαρούλα μιά πήχυ

— και για  τ’ άλλα σκεφτόμουν, κάτι πάλι θα τύχει.


Ήταν κάποια κυρία κοσμική, καλεσμένη

στα μεγάλα σαλόνια κ' είχε ανάγκη να ξαίρει

για τον Όμηρο κάτι, για της Λέσβου τη λύρα,

στην κουβέντα της στίχους που και που ν’ αναφέρει,

ν’ απαγγέλλει Μαβίλη, Καβάφη, Πορφύρα.

Ένα μάθημα ακόμα κ’ η ζωή θάν’ ωραία,

Συλλογιόμουν. στο τέλος θα της μάθω κι’ αρχαία.


Όταν ξάφνου μου λέει, «θα σας πάψω ένα μήνα.

που καιρός για μελέτη, το τριώδι έχει ανοίξει.

ξενυχτώ κάθε βράδυ στους χορούς κολομπίνα.

Και θαρρώ, δε σας έχω το κοστούμι μου δείξει,

Τί σουξέ που χω κάνει! το πιό φίνο λαμέ !

Δεκαπέντε χιλιάδες μου κοστίζει, μοντέλλο

το Γκράν Σίκ  απ’ ευθείας τό χει φέρει γιά μέ.

Κι’ ασσορτί πως μου πάει μυτερό το καπέλλο!»


Θάπε κι΄ άλλα, δεν ξαίρω, το μυαλό μου σα σφήνα,

μιά κουβέντα τρυπούσε: «θα σας πάψω ένα μήνα!».  











     Λόγος Έμφρων

logosemfron.blogspot.com