Παναγιώτης Βρισιμιτζάκης - Σφίγγα - ποίημα (1928) - ΠΟΙΗΣΗ

 

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΡΙΣΙΜΙΤΖΑΚΗΣ

ΣΦΙΓΓΑ - ποίημα 1928 –

 

[ Το σονέττο «Σφίγγα» του Παναγιώτη Βρισιμιτζάκη

από την ποιητική συλλογή του

«Σαρκοφάγοι και Οβελίσκοι» (1928) ]

 

 

                             ΣΦΙΓΓΑ

 Το μυστικό μου που κρατώ στα στήθη

αξήγητο θα μείνει στον καθένα.

Αίνιγμα μες σε χρόνια περασμένα.

γρίφος στρυφνός μες τα πολλά τα πλήθη.

 

Κ’ οι κούφιοι που με τριγυρίζουν λίθοι

αντιλαλούν μυστήρια χαμένα,

θρύλους παλιούς... Μά αυτά όλα ξεχασμένα,

στο πέρασμα του χρόνου και στη λήθη.

 

Τα στήθειά μου τ’ απόρητα κρατούνε.

Τριπλό το φώς μου και τριπλή η ψυχή μου

από τα νύχια ως με την κεφαλή μου.

 

Πάνω μου αόρατοι οι θεοί περνούνε,

Ο Όσιρις με την  Ίσιδα ένα πλέκει

μυστήριο. Κ' ο 'Ωρος κλαίει παρέκει.

 

                              Π. ΒΡΙΣΙΜΙΤΖΑΚΗΣ