ΛΟΓΟΣ ΕΜΦΡΩΝ - 4 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ - ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΚΕΨΗ

 

Λόγος Έμφρων 4 Ερωτήματα

 

Ανοικτή πρόσκληση:

Οι τέσσερις ερωτήσεις απευθύνονται προς παραγωγούς συμβολικών προϊόντων.

Αφορούν όλο το φάσμα της καλλιτεχνικής και πνευματικής παραγωγής

(λογοτέχνες, εικαστικούς, μουσικούς, σκηνοθέτες, φωτογράφους, ηθοποιούς, χορογράφους, κοινωνικούς στοχαστές, «πυλωρούς» [κριτικούς, διευθυντές περιοδικών, εκδότες]).  

Δεν περιορίζονται δηλαδή μόνο στο χώρο της λογοτεχνίας ή ευρύτερα της τέχνης. 

 

 

ΕΡΩΤΗΜΑ 1:

   Σε ποιο σημείο της δημιουργικής σας πορείας αισθανθήκατε αυτόκλητος φορέας ενός χρέους (άκρως ενδεικτικά: χρέους είτε απέναντι στην κοινότητα, για παράδειγμα γλωσσική κοινότητα, είτε απέναντι σε μια ομάδα, είτε απέναντι σε μια ιδεολογία, σε μια πίστη, σε κάποιες αξίες, είτε απέναντι σε μια αισθητική τεχνοτροπία, είτε απέναντι σε μια Σχολή, ένα ρεύμα, είτε απέναντι σε ένα «παράδειγμα» κατά Thomas Kuhn εν προκειμένω για τους κοινωνικούς διανοητές-επιστήμονες, είτε απέναντι στον ίδιο σας τον εαυτό, είτε ακόμη και σε ένα συγκεκριμένο  κοινό, κ.ο.κ.).

   Αυτή η ενσυνείδηση, εάν και εφόσον παρουσιάστηκε, μετατόπισε τα κριτήρια της δημιουργικότητάς σας και πως διοχετεύθηκε ως αποτύπωσή τους στα έργα σας.

 

[ Το συγκεκριμένο πρώτο ερώτημα αποτελεί απόηχο της αριστοτελικής «εντελέχειας».]


 

ΕΡΩΤΗΜΑ 2:

  Από ποιους δημιουργούς ή από ποιες μορφές και είδη τέχνης ή από ποιες αισθητικές προτιμήσεις (ρεύματα, σχολές, τεχνοτροπίες), [από κοινωνικούς στοχαστές για τους παραγωγούς κριτικού λόγου],  επηρεαστήκατε στο έργο σας.

  Στην εξέλιξη της δημιουργικής σας πορείας ποιες από αυτές τις αισθητικές προτάσεις εγκαταλείψατε ή ανακαλέσατε και σε ποιες νέες προσχωρήσατε βαθμιαία.

  Εάν από την εκκίνηση της δημιουργικής σας πορείας μέχρι σήμερα τουλάχιστον παρέμεινε η προσήλωσή σας ή η δέσμευσή σας σε συγκεκριμένες φόρμες μπορείτε να εξηγήσετε τους λόγους αυτής της επιλογής.

 

 

 ΕΡΩΤΗΜΑ 3:

  Απέναντι στη «θεωρία της ενιαίας γραφής» ή γενικεύοντάς το στην υπόθεση της «ενιαίας έκφρασης-δημιουργικότητας» πώς τοποθετείστε;

 [ Στην περίπτωση των εικαστικών δημιουργών αυτό φυσικά αφορά την παράλληλη δραστηριοποίηση σε διαφορετικούς τομείς των εικαστικών. ]

[ Όσον αφορά τις πολυσχιδείς προσωπικότητες, δηλαδή ταυτόχρονη, παράλληλη, συμπληρωματική, ενασχόληση και επίτευξη με πολλά και διαφορετικά πεδία τέχνης αφορά την δική τους αιτιολόγηση σε πολλαπλούς ρόλους (άκρως ενδεικτικά: πχ. μουσικός και ζωγράφος, ποιητής και ζωγράφος, λογοτέχνης και ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας, κοκ ]

 

 

ΕΡΩΤΗΜΑ 4:

  Εάν έχετε διερευνήσει διαφορετικά είδη του λόγου ή της Τέχνης ή διακριτά πεδία του κοινωνικού στοχασμού (για τους παραγωγούς κριτικού λόγου), ή διακριτούς ρόλους (άκρως ενδεικτικά: για παράδειγμα συγγραφέας και εκδότης, ηθοποιός και παραγωγός, κ.ο.κ.) το κάθε διαφορετικό είδος που υπηρετήσατε ποιες δυνατότητες νομίζετε ότι σας προσέφερε και ποιους ορίζοντες και οπτικές διάνοιξε που δεν μπορούσε να προσφέρει κάποιο άλλο είτε ως προς την έκφραση, είτε ως προς την επιλογή θεμάτων, είτε ως προς την δυναμική της αποτύπωσης, είτε ως προς την αμεσότητα, ακόμα και συμπληρωματικότητα, της επικοινωνίας και την επαφή με τους δέκτες.





Open invitation:
   The following four questions 
are addressed to producers of symbolic products.
   They concern the whole range 
of artistic and intellectual production 
(writers, 
fine artists, 
musicians, 
composers, 
directors, 
photographers, 
actors, 
choreographers, 
social thinkers, 
"gate-Keepers" 
[critics, 
magazine directors, 
editors, 
publishers, 
exhibition curators, 
curators of museum collections and art galleries, 
art directors of theatrical groups 
and proposers the selection of the plays to be played, etc.]).
In other words, 
they are not limited only 
to the field of literature or art in general.
 
 

 

  QUESTION 1:

   At what point in your creative career 

did you feel like an uninvited bearer of a debt? 

(e.g. that is, a debt to a community, for example language community, or debt to one in a group, 

or debt of affiliation to an ideology, 

or debt incurred in a faith, 

or in terms of some values, 

or an aesthetic style, 

either towards a School, or a current, 

- or towards a "paradigm" 

according to Thomas Kuhn 

in this case for the social thinkers-scientists-, 

either towards yourself, 

or even towards a specific audience, etc.).

  Did this awareness, 
if and when it was presented to you, 
shift the criteria of your creativity 
and how was it channeled as a reflection of them in your works?
 [This first question is an echo of Aristotelian "εντελέχειας".]
 
 
QUESTION 2: 
   From which creators 
or from which forms and types of art 
or from which aesthetic preferences (currents, schools, styles), 
[by which social thinkers 
in this case 
as far as the producers of critical discource and challenge 
are concerned], 
have you been influenced in your work.
   In the evolution of your creative course, 
which of these aesthetic proposals 
did you abandon or revoke 
and which new ones did you gradually join?
   If from the beginning of your creative journey until today at least 
your commitment to specific forms has remained, 
can you explain the reasons for this choice?
 
 
QUESTION 3: 
   What is your position on the "theory of unified writing" 
or generalizing it to the hypothesis of "unified expression-creativity"?
[In the case of fine arts, 
this of course concerns the parallel activity 
in different fields of fine arts, 
painting, sculpture, 
engraving, video-art, installations, etc.  ]
[In terms of multi-achieving personalities, 
ie simultaneous, parallel, complementary, engaging and achieving 
with many different fields of art, 
the above question concerns their own justification 
in multiple roles 
(highly indicative: 
eg musician and painter, 
poet and painter, 
writer and actor, 
director and writer, etc.)] 
 
 
QUESTION 4: 

   If you have explored 
different genres of discourse or art 
or distinct fields of social reflection 
(for critical speech producers), 
or distinct roles 
(highly indicative: for example 
writer and publisher, 
actor and producer, etc.), 
each different genre you served 
what opportunities do you think it offered you 
and what horizons and perspectives did it open up, 
which no one else could offer 
either in terms of expression, 
or in terms of the choice of subjects, 
or in terms of the dynamics of the capture, 
or in terms of the immediacy, even complementarity, 
of the communication and the contact with the receivers? 





            Λόγος Έμφρων

logosemfron.blogspot.com